onsdag 10. september 2008

Hva foreldre brukes til...

Hei igjen!

På et av nettstedene jeg frekventerer kom jeg over en lenke til en hjemmeside. Et par som skal adoptere (fra Kina) har laget til en fin samling med bl.a. dikt og tanker. Det ene diktet "traff meg", så jeg fikk lyst til å gjengi det her. For ordens skyld: tillatelse er hentet inn fra kilden . Tusen takk Bente! :-)


Tror dette diktet traff meg ettersom vi er midt oppi skriving av oppfølgingsrapport igjen. Noe som får en til å reflektere over mangt og mye. Ikke minst hvordan en er selv som forelder...



Hva foreldre brukes til...

Å synge blidt og mykt god natt,

og komme til sin skremte skatt.

Å kysse bort alt vondt som blør,

og få deg til å le som før.

Å dytte husken din i gang,

og lære hjertet ditt en sang.

Å lage verdens beste mat,

å være ønskekamerat.

Å være småfuglers beskytter,

og også en oppmerksom lytter.

Å la deg holde på med ditt,

når du har venner på visitt.

Å glede seg ved vakre dyr,

og si andektig "se, den flyr!"

Å finne eventyrfigurer,

og verne deg på natteturer.

Å like biller, småkryp, planter,

og all slags dyremusikanter.

Å lære deg om klær og sko,

og hjelpe deg med 2+2.

Å elske alt du gjør og er,

og kle deg ut i rare klær.

Å lære deg at vi er like,

hver mann og kvinne, gutt og pike.

Å alltid være god og snill,

slikt skal en mamma og pappa brukes til!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Irèn!
Diktet var helt nydelig. Fikk en liten klump i halsen der ja.
Hvordan går det med oppfølgingsrapportskriving da? Går det seg til?
Mange flotte blomster du har i hagen. Jeg har vært på hagetur her hjemme og fått røsket opp en del. Et par uker til nå som forsvinner alt vil jeg tro.
Jeg sender deg en mail om noen dager hvis det er greit.
Ha en flott kveld videre.
Klem Elin!

Related Posts with Thumbnails