mandag 8. september 2008

Høstvandring i hagen...

Hei igjen! Ja det er ikke fritt for at en liten konkurranse kan få en til å kikke litt ekstra rundt i hagen. Høsten er i grunnen en fin tid - synes jeg da :-)

soloppgang Det er noe med denne årstiden som gjør at sansene skjerpes, og noe så deilig som skarp, frisk og klar høstluft... Vi vet at brått så er det vinter...

Jeg rett og slett gleder meg til å se naturens eget fyrverkeri - de vakre høstfargene. De er her så kort tid (i alle fall her på vestlandet), at de må bare nytes der og da!

Her er en liten hagekavalkade av smått og stort (mest smått i grunn). Jeg lover - det blir en stund til neste hagekavalkade! Også må jeg bare minne om hvorfor bildekvaliteten er heller grumsete: Kameraet badet i sjøen = "Hvil i fred!" For tiden knipses det altså kun med mobilkameraet. Beklager!


bluebell

Blåklokker er alltid like yndige...

daisy

Prestekrager er en personlig favoritt :-)

hoesttakloek

groenntakloek

humlemynte

Mynten har fått summende fint besøk.

hattesopp

En liten (sopp)hattesamling :-)

bollesopp

Mulig det er bare meg, men ser ikke disse soppene ut som nystekte hveteboller? (hihi...)

hestekastanje

Hestekastanjer er det rikelig av på det store treet i hagen.
Synd nøttene inni ikke kan spises, men dekorative er de :-)

snowqueen

Kjekk liten staude som bruker alt den har av krefter til å blomstre til frosten kommer...

minibeauty

4 kommentarer:

Anonym sa...

Høsten er ikke en fin tid. Mørkt, vått, kaldt = bare sorgen. Jeg har talt.

G på austsio

Irén sa...

Hehe, kjekt å høre fra deg, til tross for innstillingen ;-)

PS!
Skal det ikke egentlig være: "G på østsiden"? (You know what I mean)

Anonym sa...

Å, du vet; man hyler på det språket lokalulvene hyler... Ikke noe verre enn det.

G

Irén sa...

Jau, da e vedl so da dao! (JA! Mor mi e frao ein plass litt lenger nordpao - vait du!)

Skal mogelegvis vitja dei i haustferien, så dao lyt eg terpa pao maolet veit eg...


I - pao vestsiao (hehe)

Related Posts with Thumbnails