søndag 7. februar 2010

Hverdag og vitamininnsprøyting

Heisann!


Jammen skriver vi februar allerede, og jeg henger etter som bare det. Ikke et innlegg siden 18. januar! Uhørt! Hehe Vel, en liten pause snek seg inn, mer eller mindre bevisst. Noen ganger bare blir det sånn.


Det har ikke skjedd de store tingene siden sist. Hverdagen råder. Trygge, gode hverdagen - med sine opp- og nedturer i større og mindre grad. Som bloggtittelen min sier; Veien blir til mens du går...


Min kjære sjømann har fått landkjenning siden sist. Steffen er kommet hjem igjen for friperiode. Alltid like kjekt for store og små, og ikke minst Balder. Han blir like spinnvill og YR hver gang Steffen dukker opp etter fire uker til sjøs. Det er litt av et syn når Balder kjenner han igjen - om vi henter han på Flesland, fra fergen, eller en eller annen kai i Bergens-området. Kanskje vi klarer å feste det på film en eller annen gang :-)


I kveld har jeg tatt meg i nakken og sortert og slettet fra kameraets minnebrikke. Det inneholdt kun 759 bilder. Etter en god økt kunne jeg overføre 380 bilder til nettalbum og eksterndisk. Jammen fikk jeg sendt noen hundre bilder til fremkalling også. Det hoper seg visst opp... Sånn! Klar til å knipse flere bilder ;-)


Enten er de bloggevennlige bildene allerede publisert, enten her eller på FB, så da tenkte jeg å spandere på deg en aldri så liten vitamininnsprøyting i form av sommerbilder. Sprakende farger fra en årstid som nærmer seg med ekspressfart. 

Men, med hånden på hjertet; Jeg må si det er litt trasig at snøen her smelter bort etter et par dager med mildvær. Jeg mener, hvor ofte har vi skikkelig vintervær her på Vestlandet? Ikke ofte nei! I alle fall ikke med så mye snø over så lang tid. En og en halv måned med skikkelig vinter!?!?! Helt fantastisk!!! Også så mye GØY det er med snø! :-) Vakkert er det også.


Jada, jeg vet at mange av dere er møkklei, men jeg er nesten hellig overbevist om at når det regner og blåser sideveis igjen - ja da kommer dere til å savne denne fantastiske vinterperioden vi har hatt! Det sier jeg enda all kulden gjorde oss vannløse en stund... Frosten har mest sannsynlig sprengt et vannrør, men vi har fått vann i hovedhuset igjen, så da klarer vi oss inntil videre.


Ikke det at jeg så så veldig lyst på det da jeg spadde i vei i dyyyyp snø for å finne lokket til den utendørs stoppekranen. Under 40 cm snø, og ti cm. IS fant jeg omsider lokket, og fikk åpnet og stengt kranen til der lekkasjen var.


Det hører med at jeg ikke helt visste hvor lokket var, så det ble en del famling i blinde (snø!) Puh! Men pytt, vann ble det til slutt. Mye takket være min kjære som fortsatt var på jobb til sjøs. Litt telefonassistanse for hvordan jeg skulle gå frem med trykktank, pumpe og det hele kom godt med :-)


Ellers blir det første dag på skolen i morgen for Katherine - etter å ha vært borte fra skolen en uke pga sykdom. Hun har slitt med feber, kvalme, hodepine og mageknip. Nå er frøkna frisk igjen, og klar til dyst. Hun har jobbet med lekser hele helgen for å holde tritt med klassen. Litt enklere å ta fatt igjen når ikke alt er ukjent.


Det er ikke lite de går gjennom og lærer i løpet av en uke. Men vet dere; jeg er helt imponert over at de som andreklassinger skriver løkkeskrift! Katherine skriver helt nydelig (når hun bare vil, hehe). Har en vag erindring om at vi ikke begynte med det før i fjerde klasse, den gang da... 


Søndag kveld, og kun timer til ny uke med nye muligheter - for å si det litt sånn klisjé! I morgen går turen til Bergen for min del. Da har jeg tenkt å sette meg godt til rette i stolen når jeg kommer fram dit jeg skal, og si; Gjør akkurat sånn som du har lyst til! Så får vi se hvordan det blir. Forhåpentligvis blir det til at forandring fryder ;-)

Ønsker deg en fabelaktig flott uke! 

8 kommentarer:

Nina og Bonnie sa...

Dette innlegget var virkelig en vitamininnsprøytning. De fine blomsterbildene gjorde at jeg har begynt å vente på våren. Og jeg som har likt vinteren vi har hatt. Uansett kulde, snø og vind. For første gang har jeg nytet vinteren. Og med dager som vi har hatt i dag, så er det ikke galt med vinter.

Stakkars Kati, har vært syk. Det er ikke moro for de små. Blir nok litt utålmodig.

Så spennende å se på din nye frisyre. Sånn gjorde jeg det sist også. Det ble fryktelig kort, men deilig. Nå har jeg i grunn ødelagt det mer med å farge det i helgen. Og det var IKKE vellykket. Puh, jeg må jo gå sånn nå.

Lykke til i Bergen!!!

Anonym sa...

Nydlige bilder Iren!gler meg til vår og sommar heldigvis så går tida fort!,-)

Nøve sa...

Syns vi var veldig fine på FB med afrokrøllene våre..og hippi-sveisen! Jeg gleder meg til å se resultatet denne gang :o)

For noen blomsterbilder... (Nina koommer helt sikkert til å beundre disse maaange, mange ganger) Litt av en jobb det der å sortere alle bildene. Til sommeren må du legge ut en "vinterserie" til oss. Du har tatt veldig mange flotte bilder i vinter. Det har jo vært perfekt vær og føre! (den værste kulda er allerede glemt og uansett SER det vakkert ut ;)
Ha ei fin uke med mann, barn og hund!

Gry og Millis blogg sa...

Litt av en jobb du har gjort med de nydelige sommerbildene dine Irèn! Åh, det var et vakkert skue:o)

Flink var du som fant krana også. En venninne av meg er gift med en sjømann. Alt virker når han er hjemme (da snør det ikke en gang). Den dagen han reiser ut, så går ett eller annet i stykker, og er det vinter, så kan du banne på at snøen LAVER ned... Du kjenner kanskje til det?

Hvordan går det med Balder?

Blir spennende å se din nye frisyre:o)

Gry Viola og Roxie sa...

Kjempe flotte bilder av mange flotte blomster! Vinteren er jeg ikke lei av! Nå gleder jeg meg masse til vi skal på vinter ferie til Rauland. Kansje jeg får til å være med på hunde kjøring! Håper det! Ha en fin uke og blir spennans å se deg med ny sveis!!

Marianne sa...

Så deiligt med alle dde blomstene Iren! jeg gleder meg masse til våren altså!!
men jeg er enig i at vi skal være glade for vinteren og kose oss så godt vi kan..Regn og slaps og varmegrader kommer tidsnokk.Vi hadde 12 minus her i dag igjen..men en nydelig dag med sol og blå himmel!

T :-) sa...

Jeg har litt "bloggefri" for øyeblikket, men jeg MÅ bare kommentere de fine blomsterbildene dine. NYDELIGE :-) eeeeeh jeg burde kanskje begynne å tenke på å bestille blomsterfrø???

jeg syns det er deilig med vinter og beholder den gjerne en god stund til. Heller det enn søle.

Anne (Moseplassen) sa...

åå, så herlige sommerbilder og sommerminner :)
Visst er vinteren vakker, og visst er det artig med snø, men gosj som jeg lengter etter våren nå...

Related Posts with Thumbnails