søndag 10. mai 2009

Mississippi

- er ikke det enkleste ordet å si når fortennene begynner å ramle ut! Det fikk Kati (Katherine) prøve ut i dag, for _endelig_ ramlet den første fortannen ut! Gjett om det var jente som var glad? Den neste fortannen følger nok snart etter. Kati lurer litt på hvordan det blir med maten da - bare suppe og grøt? Hun som er så glad i mat - ikke minst fullkornskorper!



Ser unektelig litt komisk ut når de blir semi-tannlause...
Mest av alt - veldig søt!!! :-)




Apropos søt; det ser ut til at det blir tidlige markjordbær i år. Knipset dette 28. april! Har masse markjordbærplanter i steinbedet mitt. Akter ikke å luke dem bort for å si det sånn!





På grunn av en smule (les: i bøtter og spann) nedbør - som vi i april knapt opplevde - står fortsatt store felt på plenen dekket av de yndigste fioler. Min kjære har fått streng beskjed om å styre unna når han skal på tur med gressklipperen!!! Vi har ennå ikke fått slått den første runden...




Men det gjør ikke så mye. Se bare her da! De er så nydelige der de står tett i tett og bare stråler om kapp om å være finest. Masse engkarse er der også. Fine de også, men fiolene er noe for seg! Synes igrunnen ikke det gjør noe at vi ikke har fått slått. Men når det skal rakes kommer jeg nok ikke til å tenke sånn. Vel, vel - den tid den... raking :-)





En som stadig vekk tar livet knusende med ro er godgutten Balder. Her har han inntatt en av mange yndlingsposisjoner, sammenkrøllet bakom meg i sofaen. Sukker tungt og legger seg alltid oppetter putene. Komfortabelt skal det være... Han var skikkelig trøtt etter en laaang dag ute med matfar - min kjære :-)

I skrivende stund er jeg nettopp ferdig med å forberede et aldri så lite "foredrag" som skal holdes for Kati og klassekameratene hennes i morgen. Det handler om Chile, om nasjonaldagen og stort og smått. Kati har valgt ut musikk, og vi skal ta med noen souvenirer fra turen vår. Tror nok det blir noen kjekke timer på skolen der i morgen. Håper ungene vil kose seg iallfall :-)

Ønsker deg som leser en knallfin uke!




PS! Beklager bildekvaliteten! Kun mobilbilder dessverre...


OPPDATERING/TILLEGG:

Et par glimt fra turen til vakre Chile:



Kati utkledd som Chiles svar på "cowboy" HUASO.
Dette er knipset på toppen av
Cerro San Cristóbal i parken Metropolitano i Santiago.

Hun eeelsker å ri! For å si det med Kati sine ord :-) Men aller helst på ekte hest.
Ikke bare en modellhest som vist på bilde.





Her er mamá Irén og Katherine knipset i Puerto Varas, ved innsjøen Llanquihue.
Vulkanen Osorno skimtes langt i det fjerne bak oss.
Skulle vi fått med litt av hvor storslaget det er der måtte vi hatt ultra vidvinkel.
Innsjøen er enorm! Regionen kalles Los Lagos (Innsjøene)
.


Hasta luego! ;-)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei hei:)
Å så koselighilsen fra deg, og tusen takk for skryt. Både av brodern og bildet mitt. Er ganske så fornøyd med det selv faktisk. Og det er sjeldent jeg er;)
Hehe, synes jeg hører Kati når hun prøver å si Mississipi. Husker meg selv hvordan jeg ventet på tannfeen.
Og du - du trenger i hvert fall ikke unnskylde noen bildekvalitet. De bildene var bare rålekre!! Kunne ønske jeg hadde så fine blomster i hagen. Er en liten novise når det kommer til blomster. Vil så gjerne men det blir sjelden sånn jeg vil.
Og Balder er jo bare så søt da. Kan tenke meg han koser seg på fanget:)
Masse lykke til i morgen. Det går sikkert kjempebra.
Så koselig at du er tilbake her.
Stor klem fra meg!

Ingun sa...

Synes bildene var fine jeg. Det er så pent med natt og dag som vi kaller den her.
Og så må jeg få gratulere med dagen og en tann i minus;-)) Lita go jente har dere. Ta vare på øyeblikket;-))

Laila sa...

Hei igjen.
Hyggeleg at du stakk en tur innom meg òg.

Litt av eit sjarmtroll den Kati. her har vi en gutt som også har mista tenner, og han sliter med brødskivene. Har begynnt å dele dei opp for han.
og slike fioler kunne eg også tenkt meg i hagen, skjønner at du vil frede dei for grasklipping.
Lykke til imorgon.
helsing Laila

Nøve sa...

Hei på deg!
Så fint bilde av den tannlause jenta di :o) Det er forresten så fint det fra forrige innlegg også - der ho står og holder seg for nesa og peker på jordet...DET vårbildet.
Ha ei fi uke!

snorredimma sa...

Dem er riktig så søte når dem blir tannlause, disse sjarmtrolla våre!
Herlig bilde..

Da ønsker jeg deg lykke til med foredraget du skal holde på skolen - det bli nyttig for både Kati og de andre ungene - og for læreren, også!

Balder ser ut til å være en ordetlig kose-gutt..:-)

Marianne sa...

For en søt tannløs jente...er jo såå spennende med disse tenene..alle mine er snart ferdige med å "felle"..bare noen jeksler igjen..men så er de da verdt MYE mer også!!!

Related Posts with Thumbnails